محل لوگو

قیمت و هزینه ارتودنسی چقدر است؟


هزینه درمان بیماری ها و مشکلات مربوط به دندان از هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است و نمی توان برای همه ی آن ها یک نسخه ی مشابه داد، این موضوع در رابطه با درمان ارتودنسی به مراتب متفاوت تر و پیچیده تر است به نحوی که برای اطلاع از هزینه ی قطعی یک ارتودنسی باید توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی معاینه شوید و بعد از تعیین نوع درمان، زمان درمان، مواد مورد استفاده و … هزینه ی قطعی به شما اطلاع داده شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تقریبا همه ی ابزار و لوازم مورد استفاده برای ارتودنسی از خارج از کشور تامین می شوند و هزینه ی استفاده از آن ها تابعی از قیمت ارز است و هزینه ی استفاده از ابزار هم در زمان ویزیت تعیین می شود.

نکته ی دیگری که بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است خواسته ی بیمار است، اینکه از ارتودنسی نامرئی با براکت های هم رنگ دندان، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی اینویزیلاین یا ارتودنسی لینگوال استفاده شود هر کدام به نحوی بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است.

با همه ی مطالب گفته شده می توان از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی به موارد زیر اشاره کرد:

زمان شروع درمان ارتودنسی

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که هر چه زودتر مشکل دندان شناسایی و درمان شود هزینه ی کمتری در بر خواهد داشت. به طور معمول گفته می شود که در ابتدای هفت سالگی بیمار مورد ویزیت دندانپزشک قرار بگیرد تا در صورت نیاز به ارتودنسی هر چه زودتر اقدام به درمان صورت گیرد. هر چه سن بیشتر شود شکل دادن به دندان ها و فک توسط ارتودنسی سخت تر است و به زمان و توجه بیشتری نیاز است که در نتیجه هزینه ی بیشتری صرف آن می شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

میزان مشکل

مسئله ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند این است که ارتودنسی فرآیندی زمان بر است و نتایج آن تنها در طول زمان قابل روئت است، در بعضی از موارد برای رسیدن به نتایج دلخواه ممکن است نیاز باشد چند سال درمان ارتودنسی ادامه پیدا کند و در بسیاری از مواقع نیاز است دندانپزشک، دندانی را بکشد یا جراحی کند و خیلی از اوقات همه ی این کار ها پیش از آن که براکت و سیم ها در دهان قرار بگیرند انجام می گیرد و بعد از آن بیمار نیاز به استفاده از نگهدارنده به مدت چند ماه دارد. این قسمت و کاری که بر روی دندان و سیم کشی دندان می شود بخش اصلی هزینه ارتودنسی را تعیین می کند.

مدت زمان درمان و تعداد دفعات مراجعه به متخصص ارتودنسی

عامل دیگری که بر روی هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است طول مدت درمان و تعداد دفعاتی است که بیمار به متخصص مراجعه می کند. هر چه مدت زمان درمان طولانی تر باشد و در این مدت بیمار نیاز به مراجعه بیشتری به متخصص داشته باشد هزینه ی درمان نیز افزایش پیدا می کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که شما تنها هزینه ی مربوط به ابزار و مواد مورد نیاز برای ارتودنسی را پرداخت نمی کنید و بخشی از هزینه ی پرداختی شما مربوط به میزان تخصص و مهارت دندانپزشک می باشد، قطعا هزینه ی ارتودنسی نزد دندانپزشک متخصصی که 3 الی 4 سال بیشتر از دندادنپزشک های عمومی در زمینه جراحی دندان و فک علم و تجربه دارند بیشتر خواهد بود.

فراموش نکنید که هزینه ی نهایی و قطعی ارتودنسی را فقط و فقط زمانی می توانید متوجه شوید که توسط یک متخصص ارتودنسی ویزیت شوید و ابزار مورد نیاز، طول درمان، نوع و … تعیین شود.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 13

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما