محل لوگو

انواع ارتودنسی کودکان کدام اند ؟


انواع مختلفی از ارتودنسی کودکان وجود دارد که جداگانه با هر کدام آشنا می‌شویم.

بریس‌های فلزی از انواع ارتودنسی کودکان

وقتی درباره‌ی ارتودنسی فکر می‌کنید، بریس‌های فلزی احتمالاً اولین تصویری هستند که در ذهن‌تان شکل می‌گیرد. همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، بریسهای فلزی شامل چسباندن براکت‌ فلزی بر روی دندان‌ها می‌باشد. سیم‌پیچی فلزی( ارتودنسی ثابت ) از دندان‌های آسیاب یک سمت تا سمت دیگر در طول براکت‌ها امتداد می‌یابد و با نوارهای پلاستیکی کوچک در جای خود ثابت می‌شود.

طول متوسط درمان، بسته به نوع مشکل ارتودنسی، متفاوت است. به طور متوسط، درمان ارتودنسی کودکان با بریس‌های فلزی ممکن است 1 تا 3 سال طول بکشد.

در طول مدت درمان با بریس‌های فلزی، کودک شما باید مرتباً به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کند. به طور کلی، کودک باید ماهی یک ‌بار برای محکم کردن بریس‌های خود به متخصص مراجعه کند. متخصص ارتودنسی دندان ، سیم و نوارهای لاستیکی بریس را تنظیم می‌کند و باعث ایجاد کشش بیش‌تر می‌شود تا دندان‌ها را به موقعیت مناسب منتقل کند. کودک ممکن است پس از تنظیم بریس‌های خود، کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشد. هم‌چنین نمی‌تواند مواد غذایی سفت بخورد زیرا ممکن است لای بریس گیر کند و عذاب‌آور باشد.

بریس‌های سرامیکی

بریس‌های سرامیکی از انواع دیگر ارتودنسی کودکان محسوب می‌شوند. ساختار کلی بریس‌های سرامیکی مشابه بریس‌های فلزی است. با این تفاوت که در ساخت بریس‌های سرامیکی به جای براکت‌های فلزی از مواد شفاف استفاده شده است. در نتیجه باعث می‌شود کم‌تر از بریس‌های فلزی قابل دید باشند و نسبت به آن‌ها ظاهر بهتری هم داشته باشند.

مدت زمان درمان با بریس‌های سرامیکی نیز مشابه بریس‌های فلزی است. در این نوع ارتودنسی نیز کودک شما باید برای تنظیم بریس‌های خود، مرتباً به متخصص ارتودنسی مراجعه کند.

بریس‌های سرامیکی شکننده‌تر از بریس‌های فلزی هستند و نسبت به سایر روش‌های ارتودنسی کودکان، به مراقبت بیش‌تری نیاز دارند. در نتیجه برای کودکان خردسال مناسب نیستند. از طرفی، بریس‌های سرامیکی لکه‌دار می‌شوند. پس کودک شما مجبور می‌شود از خوردن چای یا قهوه اجتناب کند. البته متخصص ارتودنسی می‌تواند بریس لکه‌دار را با بریس تازه و نو تعویض کند.‌

اینویزیلاین

اینویزیلاین( ارتودنسی نامرئی )، مجموعه‌ای از هم‌تراز کننده‌های شفاف و قابل جابه‌جایی است. هم‌تراز کننده‌ها به صورت سفارشی، متناسب با دندان‌های کودک شما ساخته می‌شوند و به دندان‌ها فشار می‌آورند تا به تدریج حرکت کرده و حتی چرخش داشته باشند. هم‌چنین اینویزیلاین قابل جابه‌جایی است. پس کودک می‌تواند آن را برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خارج کند.

متخصص ارتودنسی از اسکنر برای خلق تصاویر سه‌ بعدی از دندان‌های کودک استفاده می‌کند. سپس با کمک این تصاویر می‌تواند اینویزیلاین مناسب برای کودک شما را طراحی کند و برنامه‌ی درمانی را در اختیار شما قرار دهد. هم‌چنین در برنامه‌ی درمانی مشخص است که چه مدت درمان طول می‌کشد.

درست مانند سایر انواع ارتودنسی کودکان، نصب اینویزیلاین نیز به جلسات مرتب دندان‌پزشکی نیاز دارد. کودک شما هر هفته یا هر دو هفته یک بار، هم‌تراز کننده‌ی جدیدی دریافت می‌کند. هرچند ممکن است متخصص ارتودنسی فقط هر 6 تا 8 هفته یک بار چک‌آپ را لازم بداند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما