محل لوگو

تفاوت بلیچینگ و لمینت چیست؟


بلیچینگ دندان یک روشی ساده برای سفید کردن دندان است که از مواد سفید کننده مانند کاربامید پراکساید و هیدروژن پراکساید استفاده میکند و به این صورت عمل میکند که لکه های روی دندان را به قسمتهای کوچکتر تقسیم و سپس پراکنده میکند در نتیجه رنگ دندان‌ها روشن‌تر می‌شود.

در لمینت دندان قالبی سرامیکی که ضخامتی حدود 6 میلیمتر دارد متناسب با قالب دندان ساخته شده و بر روی دندان قرار داده می‌شود.لمینت دندان ضخامتهای متنوعی دارد که میتواند کمتر از 6میلیمتر و یا بیشتر باشد.در لیمنیت هدف اصلی پوشاندن عیبهای دندانی مانند تغییر رنگ دندان، شکستن دندان و فاصله‌ی بین دندانی است.در حالیکه در بلیچینگ هدف فقط سفید کردن دندان می‌باشد.

تفاوت هزینه‌ی بلیچنگ و لمینت دندان

قیمت بلیچینگ دندان با توجه به تعداد دندان ها و تغییر رنگ دندان میتواند متغیر باشد.ولی هزینه لمینت دندان به صورت هر واحد دندان محاسبه می‌شود.

یکی دیگر از سوالات متداول مراجعه کنندگان به کلینیک در مورد معایب و مضرات بلیچینگ و لمینت است.به همین منظور در ادامه معایب هر کدام از این روش‌ها را برایتان آورده‌ایم.

معایب بلیچینگ دندان

با این تفاسیر بلیچینگ بر روی تمام دندان‌ها عملکرد خوبی ندارد مثلاً برای دندان‌هایی که دارای لکههای قهوه‌ای هستند و یا بر اثر مصرف دارو یا جراحت دندانی تغییر رنگ داده اند اصلاًروش مناسبی نیست.بنابراین بهتر است حتماً برای انتخاب راه بهتر سفید کردن با متخصص کلینیک مشاوره کنید.

بلیچینگ دندان به این علت که ضرری به دندان نمی‌رساند یکی از بهترین روش‌های سفیدکردن دندان نسبت به روش‌های دیگر است.

معایب لمینت دندان

مثل بسیاری از خدمات ترمیم دندان، نسبت به گرما و سرما حساسیت دارد و باعث دندان درد می شود که معمولا بعد از مدتی از بین می‌رود.

ممکن است با مصرف بیش از حد نوشابه، سیگار، قلیون و یا قهوه، لمینت رنگ بگیرد؛ پس همیشه مثل دندان طبیعی از آن مراقبت کنید.

در بیشتر موارد، دندان تراشیده می‌شود و امکان بازگشت به حالت اولیه وجود ندارد، پس باید نسب به انجام این کار مطمئن باشید و پزشک خوبی را انتخاب کنید.

در صورتی که پزشک به درستی کار خود را انجام ندهد و یا چسب بی کیفیت استفاده کند، امکان دارد که لمینت جدا و یا شکسته شود.

بیشتر بخوانید :

  انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما