محل لوگو

ارتودنسی نامرئی (لینگوال)


یکی از روش های درمان ارتودنسی که به طرح لبخندی زیبا می پردازد و سبب تراز شدن دندان ها می شود، ارتودنسی لینگوال می باشد. این روش جزئی از درمان ارتودنسی ثابت بوده که بریس های آن مشابه با بریس های ارتودنسی ثابت ساده می باشد. تفاوت این است که به جای قرار گرفتن براکت ها بر سطح رویی دندان ها، این بریس ها در قسمت پشتی دندان ها قرار می گیرند. این روش به دلیل آنکه در دید نیست، می تواند نوعی از ارتودنسی نامرئی باشد. در واقع می توان گفت تنها مزیت آن مخفی بودن براکت ها می باشد وگرنه معایب بسیاری دارد. این روش ارتودنسی هم برای بیمار و هم برای ارتودنتیست دشوار خواهد بود.

ارتودنسی به روش لینگوال برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که تمایل دارند درمان ارتودنسی آن ها از اطرافیان مخفی بماند، می توانند از ارتودنسی لینگوال استفاده کنند. اما این روش برای همه مناسب و قابل استفاده نمی باشد. برخی از بیماران که اوربایت بسیار شدیدی دارند، احتمال دارد با نصب این براکت ها دچار مشکلات شدید تری شوند. به هر حال متخصص ارتودنسی بهترین روش درمان را برای بیمار انتخاب خواهد کرد.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه درمان علاوه بر روش درمان، تحت تاثیر عوامل متعددی می باشد. برخی از عوامل مانند شدت ناهنجاری، تعداد مراجعات به کلینیک دندانپزشکی، موقعیت جغرافیایی کلینیک، بیمه و دستمزد دندانپزشک، همگی بر قیمت نهایی ارتودنسی تاثیر گذارند. در جلسه اول معاینه، دندانپزشک مدت زمان درمان و حدود قیمت را برای شما شرح خواهد داد، اما قبل از آن میانگین قیمت ارتودنسی لینگوال را در محدوده مورد نظر خود به دست آورید. به طور معمول این روش ارتودنسی، هزینه بالاتری نسبت به دیگر روش ها دارد که به علت تخصصی ساخته شدن آن ها در لابراتوار می باشد. قیمت این روش ارتودنسی برای یک فک حدود 6 میلیون تومان تا بیش از 10 میلیون تومان می باشد.

مراحل ارتودنسی لینگوال

مراحل ارتودنسی لینگوال به این صورت است که در جلسه اول، دندانپزشک قالب پلاستیکی از دندان های بیمار تهیه می کند و پس از آن قالب تهیه شده را برای ساخت براکت های مخصوص هر دندان به لابراتوار ارسال می کند. برای از دست نرفتن شکل براکت ها، تکنسین های لابراتوار آن ها را به حالت موم می سازند و در محفظه پلاستیکی قرار می دهند. تقریبا می توان گفت این روش به تهیه ژله و سفت شدن آن شباهت دارد. در جلسه دوم، دندانپزشک به پشت دندان ها چسب مخصوص زده و براکت ها را بدون محفظه پلاستیکی در قسمت پشتی دندان ها قرار می دهد. این سیم ها با وارد کردن فشار ملایمی سبب هدایت دندان ها به سمت جایگاه صحیح می شوند.

انواع بریس های لینگوال

متخصص ارتودنسی با توجه اولویت بیمار و شرایط مناسب، بهترین و مناسب ترین برند را انتخاب می کند. برخی از برند های ارتودنسی لینگوال عبارتند از:

بریس های نامشخص

این بریس ها به صورت کاملا شخصی طراحی می شوند. براکت ها در طلا قالب گیری شده و شکل دندان را به خود می گیرند و سیم ها بر اساس نیاز بیمار تهیه می شوند.

IBRACES

این بریس ها با تکنولوژی روز ساخته شده اند و توسط متخصصین آموزش دیده به وسیله تکنولوژی CAD/CAM طراحی شده اند.

IN-OVATION

این بریس ها ناراحتی کمتر و درمان سریع تر نسبت به بقیه بریس ها دارند. استفاده از این بریس ها دندان ها را به تدریج در محل صحیح قرار می دهد.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/

 

  انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 11

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما