محل لوگو

ویژگی های رژیم لاغری اصولی چیست؟


در هنگام کاهش وزن، جزئیات اهمیت زیادی ندارند و این اصول است که مهم است. هر متخصص تغذیه ای با این مساله موافق است که کاهش وزن سالم شامل یک سری اصول اساسی است که همه بدون استثنا باید رعایت کنند. این اصول هسته اصلی هر رژیم لاغری خوب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهم ‌ترین ویژگی‌های یک رژیم لاغری اصولی آشنا شوید.

مهم ترین ویژگی‌های رژیم لاغری اصولی کدامند؟

تعادل

منتقدان رژیم لاغری سریع یا نامتعادل، ادعا می‌کنند که چنین رژیم‌ هایی با ممنوع کردن کامل برخی غذاها و حتی گروه‌های غذایی، خوردن نامتعادل را تشویق می‌ کنند. نمونه ای که آنها تقریباً همیشه به آن اشاره می کنند، رژیم لاغری شوکاست. به سختی می توان یک رژیم لاغری اصولی و محبوب پیدا کرد که رژیم گیرندگان را به مصرف انواع غذاها با حجم درست تشویق کند!

عدم تعادل مواد مغذی در انواع مختلف می‌تواند منجر به افزایش وزن شود و برعکس، چگونگی بهبود تعادل مواد مغذی در یک رژیم لاغری اصولی می ‌تواند کاهش وزن را تسهیل کند.

جیمز لاوال، داروساز و پزشک طبیعی

زمان بندی غذا خوردن

تحقیقات اخیر نشان داده است که زمان غذا خوردن ما تقریبا به اندازه مقدار غذایی که می خوریم مهم است.در یک رژیم لاغری اصولی، کالری ها باید زمانی بدن برسند که تقاضای فراوانی برای آنها وجود دارد. برای مثال در صبحگاه بدن تقاضای نسبتاً بالایی برای دریافت کالری دارد. کالری مصرف شده در صبح بیشتر از کالری هایی که در سایر اوقات روز مصرف می شوند، برای تامین انرژی استفاده می شود. در صورتی که کالری دریافت شده در بین روز بیشتر باشد، به عنوان چربی ذخیره می شود.

مطالعه ای که در دانشگاه ماساچوست انجام شد نشان داد کسانی که به طور منظم صبحانه را حذف می کنند، ۴.۵ برابر بیشتر از کسانی که صبحانه را می خورند، دچار اضافه وزن هستند. همچنین خوردن وعده های غذایی کوچکتر به دفعات بیشتر (پنج یا شش بار در روز) در رژیم لاغری اصولیراه اثبات شده دیگری برای هماهنگی بهتر دریافت غذا با نیاز به انرژی در بدن است.

مصرف غذاهایی با چگالی کالری کم

به تعداد کالری در واحد حجم در یک غذای معین، چگالی کالری یا چگالی انرژی گفته میشود. از آنجایی که آب و فیبر رژیمی دارای کالری نیستند؛ بنابراین غذاهایی که حاوی مقدار زیادی آب یا فیبر هستند، می توانند بسیار خوب و موثر باشند! البته بر عکس آن یعنی غذاهای فرآوری شده از نظر کالری، بسیار متراکم هستند و طبیعتا باید در لیست ممنوعه قرار بگیرند. تحقیقات انجام شده، تمایل افراد به حجم ثابتی از غذا را صرف نظر از تعداد کالری موجود در آن را نشان میدهند. (این یعنی که افراد می توانند از سبزیجات زیاد استفاده کنند و نگران چیزی نباشند!)

جمع بندی نهایی

هر یک از ما از نظر متابولیکی و روانی منحصر به‌ فرد هستیم. به همین دلیل هیچ برنامه غذایی واحدی وجودندارد که برای همه خوب باشد. بنابراین هر فردی باید آنچه را که برای خودش مفید است با مشورت متخصص تغذیه پیدا کند. اما نکات معینی مانند ویژگی‌های رژیم غذایی اصولی وجود دارند که به طور جهانی کاربرد دارند. درک این اصول برای یافتن برنامه مناسب شما ضروری است.

منبع:http://www.foodonly.ir/

  انتشار : ۸ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما