محل لوگو

چند روز برای بازدید از استانبول کافی است؟ سفری رویایی به شهر افسون ها!


استانبول، نگین درخشان تنگه بسفر، با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و جاذبه های بی نظیر، هر ساله مسافران بی شماری را به خود مجذوب می کند. اما چند روز برای بازدید از استانبول کافی است تا بتوانید از تمام زیبایی ها و شگفتی های این شهر لذت ببرید؟

انتخاب مدت زمان سفر به استانبول به عوامل مختلفی از جمله علایق شما، نوع سفری که در نظر دارید (گردشگری تاریخی، فرهنگی، خرید، تفریح و ...) و بودجه تان بستگی دارد.

اگر فقط قصد دارید از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ دیدن کنید، 3 تا 4 روز کافی است.

اما اگر می خواهید به گشت و گذار در شهر بپردازید، از موزه ها و کاخ های دیگر دیدن کنید، در رستوران ها و کافه های مختلف غذاهای محلی را امتحان کنید و در حمام های سنتی ترکی ریلکس کنید، به 5 تا 7 روز زمان نیاز دارید.

اگر به دنبال سفری آرام و بدون عجله هستید و می خواهید از تفریحات جانبی مانند گشت و گذار در جزایر پرنس یا سفر به شهر بورسا لذت ببرید، 10 روز یا بیشتر زمان ایده آلی خواهد بود.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر به دنبال آب و هوای مطبوع و آفتابی هستید، بهار (از اواخر فروردین تا اوایل خرداد) و پاییز (از اواخر شهریور تا اواخر آبان) بهترین زمان برای سفر به استانبول هستند.

در تابستان هوا گرم و شرجی است و ممکن است از ازدحام جمعیت در جاذبه های گردشگری خسته شوید. اما اگر به دنبال جشنواره ها و رویدادهای تابستانی و همچنین شنا در دریای مرمره هستید، تابستان نیز می تواند زمان مناسبی برای سفر باشد.

زمستان در استانبول سرد و بارانی است، اما شهر خلوت تر است و می توانید از قیمت های پایین تر هتل ها و پروازها استفاده کنید.

بهترین رستوران های استانبول

استانبول بهشت غذاهای لذیذ است و رستوران های فوق العاده ای در این شهر وجود دارد که می توانید در آنها انواع غذاهای سنتی ترکی و بین المللی را امتحان کنید. برخی از بهترین رستوران های استانبول عبارتند از:

اگر به دنبال رستوران های لوکس با منظره ای زیبا از شهر هستید، رستوران های واقع در هتل های Çırağan Palace Kempinski و Swissotel The Bosphorus را امتحان کنید.

برای چشیدن طعم واقعی غذاهای سنتی ترکی، به رستوران های Asitane Restaurant یا Mikla Restaurant بروید.

اگر به دنبال رستوران های مقرون به صرفه با فضایی گرم و صمیمی هستید، به رستوران های Hafiz Mustafa 1864 یا Ciya Sofrasi uğrayın. بروید.

استانبول شهری پر از جاذبه و شگفتی است که هرگز از گردش در آن خسته نخواهید شد. با برنامه ریزی درست و انتخاب بهترین زمان سفر می توانید سفری رویایی به این شهر افسون ها داشته باشید و خاطرات به یاد ماندنی خلق کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع: https://www.siragasht.com/

  انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 6

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما